ورود/ثبت نام
جستجو
مرتبط ترین ها
به روز ترین ها
پر بازدیدترین ها
پر دانلودترین ها
فیلتر ها
از سال
تا سال
زبان
نوع محتوا
نوع دسته بندی
متن کامل
کلیدواژه: الگوی خودبازگشتی با وقفه های توزیعی ؛ تسهیلات اعطایی ؛ ریسک اعتباری ؛ مطالبات غیر جاری
نویسندگان: اصغریان طبرستانی ، محمد مهدی
ناشر: موسسه آموزش عالی راه دانش - بابل
... ادامه
سال:1397
مشاهده/دانلود
کلیدواژه:
نویسندگان: شهیری طبرستانی، علی اکبر
ناشر: بازار و سرمایه
سال:1391
کلیدواژه: استان ؛ الگوی تابلویی ؛ تسهیلات بانکی ؛ توسعه مالی ؛ رشد اقتصادی
نویسندگان: صادقی شاهدانی، مهدی ؛ غفاری فرد، محمد ؛ صفدری، مهدی
ناشر: آموزه های اقتصاد اسلامی
در نظام بانکداری بدون ربا، توزیع منابع بانکها از طریق تسهیلات بانکی صورت میگیرد و بازارهای مالی کارآمد از جملهای سازوکارهای مهم در فرایند رشد اقتصادی به شمار میروند. از نظر دانشمندان اقتصاد، بدون داشتن یک بخش مالی مؤثر و کارا نمیتوان به توسعه مالی و در پی آن به رشد اقتصادی دست یافت. بنابراین من... ادامه
سال:1400
کلیدواژه: بانکداری اسلامی ؛ بانکداری متعارف ؛ ربا ؛ قرض ؛ قرض الحسنه ؛ وام بانکی
نویسندگان: خلیلی, محمد ؛ قاسمی سیانی, مهدی
ناشر: سومین همایش ملی قرض نیکو؛ با تاکید بر تجربه عملیاتی بانکداری قرض الحسنه
بیشک منع ربا، مهمترین رکن بانکداری اسلامی است. از زمان مواجهه اسلام با پدیده جدید بانک به دلیل اهمیت بسیار زیاد مسئله ربا، اندیشمندان مسلمان به واکاوی دقیق فرآیند پرداخت تسهیلات در نظام بانکی پرداختهاند و همچنان این موضوع در کانون توجهات قرار دارد. فهم رایج علما از قرارداد وام بانکی در بانکداری ... ادامه
سال:1402
کلیدواژه: بانکداری ؛ بانکداری اجتماعی ؛ بانکداری اخلاقی ؛ پیامدهای بانکداری اجتماعی ؛ پیشایندهای بانکداری اجتماعی
نویسندگان: شهبازی، مهدی ؛ حصیرچی، امیر ؛ سلگی، محمد
ناشر: تحقیقات مالی اسلامی
بانکداری اجتماعی، رویکرد جدیدی از بانکداری است که همه بانکداران و مجموعه های اقتصادی را برای تصمیم گیری راهنمایی می کند و هدف های اقتصادی و اجتماعی را باهم مرتبط می سازد. مقاله حاضر به دنبال شناسایی پیشایندها و پیامدهای الگوی بانکداری اجتماعی در ایران است. ازاین رو، پژوهش دارای جهت گیری های بنیادین ... ادامه
سال:1399
کلیدواژه: ارتباط با مشتری ؛ بانک قرض الحسنه ایران ؛ مدیریت
نویسندگان: یاریزاده ،محمد ؛ بهلولی، علی ؛ پیرهادی ، مرتضی ؛ محمد زاده ، مهدی
ناشر: اولین همایش ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
مدیریت روابط با مشتریان عبارت است از مجموعه گام هایی که به منظور ایجاد، توسعه، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته می شود CRM مخفف عبارت (Customer Relationship Management) به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. اصطلاح CRM با مفهوم امروزی آن از دهه 1990 پدید آمد ... ادامه
سال:1395
کلیدواژه: انقلاب اسلامی ؛ بازار ؛ تغزیرات ؛ جامعه مدنی ؛ جمهوری اسلامی ایران ؛ دولت ؛ صندوق های قرض الحسنه
نویسندگان: حاضری، علی محمد ؛ حسین زاده فرمی، مهدی
ناشر: دانش سیاسی
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بازار سنّتی ایران به عنوان یکی از گروههای تأثیرگذار در جامعه مدنی، مطرح بود و توانست در اتحّاد با روحانیون نقش مهمّی در تحدید دولت پهلویها و پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشد. پس از پیروزی انقلاب، رابطهی بازار با دولت دگرگون شد. در بررسی این دگرگونی، فرضیه مقاله ... ادامه
سال:1390
کلیدواژه: خودرگرسیون برداری بیزین ؛ رکودتورمی ؛ سرمایه گذاری مستقیم ؛ عقود مبادله ای ؛ عقود مشارکتی ؛ قرض الحسنه
نویسندگان: قائمی اصل، مهدی ؛ نظرآقایی، مهدی
عمده تجهیز و تخصیص اعتبارات در اقتصاد ایران، توسـط نظـام بـانکی صـورت میگیرد. از اینرو با توجه به نقش بانکهـا در اقتصـاد کشـور خصوصـاً تأمین مـالی بنگاههای اقتصادی، بررسی تأثیر و نقش تسهیلات بانکی از طریق عقود مختلف بر پدیده رکود تورمی امری ضروری است. کانال اعتبارات بانکی یکی از کانالهای انتقال... ادامه
سال:1398
کلیدواژه: بانک تجارت ؛ بانکداری ؛ تبلیغات تجاری ؛ تلویزیون ؛ سپرده های بانکی ؛ قرض الحسنه ؛ وسایل ارتباط جمعی
نویسندگان: یارمحمدی، مهدی
ناشر: دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
سال:1389
کلیدواژه: بانکداری بدون ربا ؛ قرارداد قرض ؛ نرخ بهره
نویسندگان: ناجی، مهدی
ناشر: تحقیقات اقتصادی
از آن جایی که اصلیترین انگیزه بانک بهعنوان یک بنگاه اقتصادی کسب سود است، حرمت مطالبه سود در قرارداد قرض عملا این قرارداد را در بانکداری اسلامی به حاشیه رانده و موجب شده در این نوع بانکداری، برخلاف بانکداری متعارف، سایر عقود جایگزین عقد قرض شوند. هرچند بهکارگیری قرارداد قرض در معاملات اسلامی با ... ادامه
بعدی
دسته بندی